دستگاه‌های اجرایی بدون دريافت پروانه ساختماني، هيچ پروژه‌اي را آغاز نکنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبي، با بيان اين مطلب، افزود: دستگاه‌هاي اجرايي بدون دريافت پروانه ساختماني، هيچ پروژه‌اي را آغاز نکنند و بايد به عنوان دولت و حاکميت، رعايت قوانين و مقررات را از خودمان آغاز کنيم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ سيدمجتبي علوي‌ مقدم، در مراسم افتتاح بوستان سايت اداري بيرجند اظهار داشت: مجموعه نهادها و سازمان‌ها اگر به صورت فردي عمل کنند، موفقيتي نخواهند داشت؛ مگر اينکه همه بخش‌هاي مختلف به ياري هم بشتابند.
وی افزود: شهرداری‌ها، امروز از یک نهاد خدماتي به يک نهاد فرهنگي، اجتماعي و خدماتي تبديل شده اند و تأثيرات تلاش و جديت آنها در سلول‌هاي وجودي جامعه ديده مي‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، با بيان اينکه قطعاً شهرداري به تنهايي امکان ارائه خدمات کامل به مردم را ندارد، تصريح كرد: همه دستگاه هاي اجرايي بايد براي خدمت رساني به مردم، با شهرداري همكاري كنند.
علوی مقدم خاطرنشان کرد: در این راستا از دستگاه‌های اجرايي مي‌خواهيم که همانگونه که انتظار دارند شهرداري به قوانين دستگاه‌هاي ديگر احترام بگذارد و به ضوابط و مقررات توجه كند آنان نيز به حداقل‌هايي كه حق قانوني شهرداري است توجه كنند و پروژه‌اي را تا پروانه ساختمان نگيرد، آغاز نكنند.
وی، با بیان اینکه هفته گذشته ۱۵ پروژه را به دليل نداشتن پرواني ساختماني، از مرحله افتتاح خارج کردم، يادآورشد: به عنوان دولت و حاکميت بايد به اين موضوع توجه كنيم و اجراي قوانين و مقررات را از خودمان آغاز كنيم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبي با اشاره به اينکه هر پروژه‌اي که کلنگ‌زني و افتتاح خواهد شد بايد تمام برنامه‌ها و توافقاتي را كه با شهرداري دارد تعيين تكليف كند، افزود: همچنين پروژه‌ اي كلنگ آن به زمين نخواهد خورد؛ مگر اينكه پروانه ساختمان گرفته باشد.
علوی‌مقدم با بیان اینکه در هر ساخت و سازي بايد اخذ قانون انجام شود و اين حق قانوني شهرداري است، تصريح کرد: از اول مهرماه، شهردار اختيار تام دارد با هر دستگاه اجرايي که پروانه ساختماني را دريافت نكند برخورد كند و ما نيز از شهرداري حمايت خواهيم كرد؛ چراكه نتيجه اقدامات شهرداري به خدمت به مردم تبديل مي‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبي تصريح کرد: بايد تمام تلاش و جديت ما به سمتي برود که خدمات ارائه شده در سطح شهر بيشتر شود و مردم ولايتمدار بيرجند بتوانند از اين خدمات ارزشمند بهره کامل را ببرند.
علوی‌مقدم در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به تنگناها و محدوديت‌هاي موجود گفت: مطمئن هستيم با تمام تلاش و جديتي که در دولتمردان و نهادهاي عمومي غير دولتي به واسطه پشتوانه مردم استان وجود دارد، قطعاً از پيچ و خم ايجاد شده توسط استکبار که قصد تفرقه در بين مردم و بي اعتمادي به نظام دارند، سرافراز بيرون بياييم و تمام نقشه‌هاي استكبار و دشمنان را كه تمام عيار به جنگ اقتصادي با نظام مقدس جمهوري اسلامي آمده‌اند را نقش بر آب كنيم.
وی،خاطرنشان کرد: مطمئناً با توجهی که در کشور تحت رهبری مقام معظم رهبري، هماهنگي و همراهي قواي ۳ گانه و همدلي همه دستگاه‌هاي اجرايي و نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي وجود دارد، آينده‌اي بسيار روشن و توام با موفقيت را براي همه مردم كشور و استان خواهيم داشت.

keyboard_arrow_up
آخرین اخبار