امضاء تفاهم نامه با هدف رسیدن به توسعه و عمران شهری با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

به گزارش روابط عمومی سازمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری روز گذشته با حضور والی افغانستان و هیئت همراه در استان خراسان جنوبی،4 کارگروه با هدف افزایش راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو استان برگزار گردیده که جلسه کارگروه عمران و توسعه شهری برگزار و تفاهم نامه ای با هدف رسیدن به توسعه و عمران شهری انعقاد و به امضاء اعضای کارگروه رسید.

محمدعلی جاوید در این جلسه  اظهار داشت: با توجه به حضور والی افغانستان و هیات همراه در استان خراسان جنوبی، کارگروه عمران و توسعه شهری با حضور شهردار فراه و مدیران مرتبط با این حوزه برگزار شد.
وی گفت: این جلسه با هدف افزایش راهکارهای توسعه روابط اقتصادی، اجتماعی و تجاری بین 2استان برگزار شده است.
شهردار بیرجند افزود: از آنجا که بسترهای زیادی برای همکاری وجود دارد لذا آماده همکاری در بحث ارتقای کیفیت زندگی شهری هستیم.
وی ایران و افغانستان را 2 کشور همسایه، دوست و همزبان معرفی کرد و گفت: خراسان جنوبی و فراه نیز 2 استان همجوار هستند که مناسبت های فرهنگی مشترک بسیاری دارند.
وی با اشاره به ضرورت تهیه تفاهم نامه ای با هدف فراهم شدن اهداف توسعه و عمران شهری عنوان کرد: از جمله مفاد این تفاهم نامه می توان به همکاری فنی در زمینه تهیه طرح های توسعه شهری، اصلاح ساختار اداری شهرداری، آموزش، تهیه مصالح ساختمانی و مبلمان شهری و اجرای پروژه های عمرانی و فضای سبز شهری بین دو شهرداری بیرجند و فراه اشاره کرد.
جاوید با اشاره به تحقیق و بررسی در خصوص مشخص کردن مناسبت های فرهنگی و در صورت امکان اجرای برنامه های مشترک در مرکز 2 استان گفت: بررسی موضوع خواهر خواندگی و نامگذاری 2 خیابان (یک خیابان در بیرجند و یک خیابان در فراه به نام مفاخر طرفین) نیز مورد انتظار است.
وی درباره برگزاری جلسات تخصصی در خصوص میزان انرژی های موردنیاز و انرژی های تجدیدپذیر و در صورت امکان استفاده از سرمایه گذار و بخش خصوصی در زمینه ذکرشده در هر 2 استان ابراز امیدواری کرد.
شهردار فراه نیز در این کارگروه با اشاره به خاطرات خوبی که از مردم ایران دارد، به امنیت موجود در کشور ایران اشاره کرد و آن را حائز اهمیت بسیار دانست.
عبدالرحیم اسحق زی گفت: شهرداری ها جایگاه خاصی داشته و علاوه بر وجود مشکلات، دستاوردهای زیادی نیز دارند.
وی با اشاره به نیاز ولایت فراه افغانستان به تامین نیروی برق افزود: برای استفاده از مباحث آموزشی و تجارب کشور ایران اعلام آمادگی می کنیم.

مفاد تفاهم نامه به شرح ذیل می باشد:

1- همکاری فنی در زمینه تهیه طرح های توسعه شهری،اصلاح ساختار اداری شهرداری،آموزش،تهیه مصالح ساختمانی و مبلمان شهری و اجرای پروژه های عمرانی و فضای سبز شهری بین دو شهرداری بیرجند و فراه

2- تحقیق و بررسی در خصوص مشخص نمودن مناسبت های فرهنگی و در صورت امکان اجرای برنامه های مشترک در مرکز هر دو استان.

– بررسی موضوع خواهر خواندگی و نامگذاری دو خیابان (یک خیابان در بیرجند و یک خیابان در فراه به نام مفاخر طرفین)

3- برگزاری جلسات تخصصی در خصوص میزان انرژی های مورد نیاز و انرژی های تجدید پذیر و در صورت امکان استفاده از سرمایه گذار و بخش خصوصی در زمینه ذکر شده در هر دو استان.

 

امضاء کنندگان تفاهم نامه

عبدالرحیم اسحق زی (شاروال ولایت فراه)

محمدعلی جاوید (شهردار بیرجند)

محمدابراهیم شرکاء (مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی)

وحید بهفرنژاد (نماینده راه و شهرسازی خراسان جنوبی)

غلامرضا توکلی (رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی)

keyboard_arrow_up
آخرین اخبار