کمیت و کیفیت پروژه ها به صورت توأمان در دستگاه هاي اجرايي مورد توجه قرار گيرد

استاندار خراسان جنوبی صبح دیروز در جلسه شورای اداری استان که در شهرستان قائن برگزار شده بود، با بيان اين مطلب افزود: علاوه بر کميت، کيفيت مصالح در پروژه هاي عمراني بايد به صورت توأمان از سوي مديران و مسئولين مورد توجه جدي قرار گيرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری؛ استاندار خراسان جنوبی، به نقش دستگاه هاي نظارتي در زمينه اجراي مطلوب پروژه هاي دستگاه هاي اجرايي استان اشاره کرد و افزود: قبل از ورود دستگاه‌هاي نظارتي، مديران و متوليان امر در دستگاه‌ها مي‌بايست خود به ريزترين و جزئي ترين مباحث مرتبط با پروژه ها نظارت کرده و همه موارد را موردتوجه قرار دهند.
دکتر مروج الشریعه، نقش دستگاه‌های نظارتی در زمينه اجراي پروژه هاي عمراني را نقش ارشادي دانست و افزود: نقش دستگاه‌هاي نظارتي از جمله ديوان محاسبات، نقش راهبردي، ارشادي و هوشمندانه است که بايد مورد توجه قرار گيرد.
مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه ايران در شرايط فعلي در جنگ تمام عيار از حيث اقتصادي قرار دارد، گفت: در اين شرايط، نقش مسئولين و متوليان، خطير و حساس تر از گذشته است؛ بنابراين بايد با توجه به اين مسئله، اجراي پروژه ها مورد توجه باشد.
مروج الشریعه، با بیان اینکه نبايد بگذاريم ثروتهاي ملي معطل بمانند، گفت: مديريت منابع مالي و تجهيزات در اجراي پروژه ها بسيار مهم است؛ چرا که بايد حراست از بيت المال مسلمين به عنوان يک اولويت كاري سرلوحه كار تمامي مسئولين در شرايط فعلي باشد.
استاندار خراسان جنوبی، ورود دستگاه‌های نظارتی به پروژه‌هاي عمراني و هزينه کرد دستگاه‌ها را ورودي عالمانه، هوشمندانه و کارشناسانه دانست و افزود: ديوان محاسبات به عنوان يکي از دستگاه هاي نظارتي، نقش ارشادي و بسيار حساس در اين رابطه بر عهده دارد؛ چرا كه در بسياري از مواقع پرداختن به اين مهم مي تواند از هدر رفت منابع و امكانات و تجهيزات جلوگيري نمايد.
مروج الشریعه، مدیریت منابع و امکانات در دستگاه‌هاي اجرايي را در خراسان جنوبي داراي حساسيت خاص دانست و افزود: خراسان جنوبي به عنوان استان مرزي و کمترتوسعه يافته در بسياري از زيرساخت ها نيازمند حراست و پاسداشت بيشتر منابع مالي است.
وی، با بیان اینکه نگاه راهبردي دستگاه هاي نظارتي از جمله ديوان محاسبات از سوي مديران بايد مغتنم شمرده شود، افزود: سازمان مديريت و شوراي فني استان نيز در کنار اين دستگاه ها موظفند در زمينه کيفيت و قيمت تمام شده پروژه هاي عمراني و زيرساختي ونيز رعايت استانداردهاي مربوطه خصوصاً در حوزه انعقاد قرارداد نظارت جدي‌تري داشته باشند.
مقام عالی دولت در استان، اولویت اجرای پروژه هاي عمراني در دستگاه هاي اجرايي در استان را از ديگر موارد مهم دانست و تصريح کرد: بايد در زمينه اجراي پروژه هاي عمراني و اولويت اجراي اين پروژه‌ها در استان، نيز مديريت و نظارت جدي صورت گيرد.
استاندار خراسان جنوبی، ضمن تبریک هفته دولت گفت: دولتمردان ما الگوی صداقت و سلامت و سلامت کاري بوده اند و شهيدان رجايي و باهنر همواره در رأس اين هرم مديريتي قرار داشته اند.
مروج الشریعه، ضمن تشکر از تلاش ها و خدمات مدیران استانی و شهرستاني گفت: مديران در حوزه شهرستان ها به عنوان خط مقدم خدمت رساني به مردم در معرض انواع تقاضاها قرار دارند و خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبي نيز در حوزه هاي مختلف صورت گرفته است.
مقام عالی دولت در استان، تلاش خالصانه مسئولین در اقصی نقاط استان را رمز بقاي نظام دانست و افزود: هرچه که فشارها چه در داخل و چه از خارج بيشتر شود، کفايت مديران و تلاش آنان براي ارائه خدمت خالصانه و صادقانه به مردم عزيز استان نيز افزون تر خواهد شد.
وی، فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العين تمامي مسئولين دانست و افزود: همه ما بايد با تأسي از منويات رهبر معظم انقلاب در ميدان کارزار اقتصادي حضور همه جانبه داشته باشيم و البته با تغيير رويه ها و نگرش به مسائل مختلف تلاش کنيم تا روند خدمت رساني به مردم عزيز استان و شهرستان قائن تسهيل شده و تسريع يابد.
این گزارش حاکیست؛ در این جلسه طي حکمي محمدحسين فتح آبادي به عنوان مديرکل جديد ديوان محاسبات استان معرفي و از خدمات عزيزي نژاد مديركل سابق آن تقدير شد

keyboard_arrow_up
آخرین اخبار