نظارت بر استانداردسازی کالا و خدمات جزو مهمترین وظایف دستگاه هاي ذي ربط است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبي ، که صبح روز گذشته 1 آبان در کارگروه استانداردسازي و ارتقاي کيفيت كالا و خدمات استان سخن مي گفت با بيان اين مطلب، افزود: امروزه نظارت بر حسن انجام كار و نيز استانداردسازي خدماتي كه مقرر است از سوي دستگاه هاي تخصصي ارائه گردد جزو مهمترين وظايف دستگاه هاي اجرايي ذي ربط است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سيد مجتبي علوي مقدم، استانداردسازي آسانسورهاي ساختمان هاي عمومي و مجتمع هاي مسکوني را از جمله اين موارد برشمرد و افزود: اداره کل استاندارد بايد بازرسي مستمري را در خصوص استانداردسازي آسانسورها در اماكن مورد نظر در سطح استان با مشاركت ساير دستگاه هاي مرتبط به انجام برسانند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبي ، اطلاع رساني و فرهنگ سازي در اين زمينه را بسيار مهم برشمرد و افزود: علاوه بر دستگاه هاي مربوطه ، صداوسيما و ساير رسانه هاي استان نيز در خصوص اطلاع رساني و آگاه سازي عمومي در خصوص مخاطرات عدم توجه به الزامات استاندارد اقدام نمايند تا بتوان با يک فرهنگ سازي مناسب از بسياري از اتفاقات جلوگيري کرد.
علوی مقدم، بر رعایت استانداردهای لازم در سطح مدارس استان تاکيد کرد و ادامه داد: اداره کل استاندارد نيز بايد نظارت كافي و لازم را در خصوص رعايت استانداردهاي لازم در ساخت و احداث مدارس استان به انجام برساند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبي ، استفاده از ظرفيت آموزش و پرورش را در فرهنگ سازي رعايت استانداردهاي لازم در تمامي زمينه ها مورد تاکيد قرار داد و افزود: با توجه به گستردگي حوزه آموزش و پرورش نمي توان از اين ظرفيت در راستاي آگاه سازي عمومي و فرهنگ سازي خانواده ها در زمينه شناحت استانداردهاي لازم کالا و خدمات در تمامي زمينه ها به راحتي عبور کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبي ، نصب تجهيزات آتش نشاني در ساختمان هاي عمومي و مجتمع هاي مسکوني و حتي منازل شخصي را مورد تاکيد جدي قرار داد و افزود: اين تجهيزات بعد از نصب بايد در قالب هاي زماني مشخص از سوي نهادها و دستگاه هاي ذي ربط مورد بازرسي قرار گيرند تا از کاركرد صحيح آنها اطمينان حاصل گردد تا در صورت بروز هرگونه حادثه بتوان از آنها استفاده كرد و ميزان خسارات جاني و مالي احتمالي را به حداقل كاهش داد.

keyboard_arrow_up
آخرین اخبار