تقویت بنیان های اقتصادي خراسان جنوبي راهبردي ترين مسئله اين استان است

استاندار خراسان جنوبی که در جلسه ستاد راهبری و مدیريت اقتصاد مقاومتي استان که با حضور توليت آستان قدس رضوي برگزار شده بود سخن مي گفت با بيان اين مطلب، افزود: تقويت بنيان هاي اقتصادي اين استان از جمله مهمترين و راهبردي ترين مسائلي است که بايد به صورت جدي مورد توجه قرار گيرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، استاندار خراسان جنوبی، ضمن اشاره به تشکيل شوراي توسعه و امنيت پايدار شرق و غرب کشور با مسئوليت وزارت كشور، گفت: كليات سند توسعه و امنيت پايدار استان با محورهاي آب ،راه ،عمراني شهري و روستايي، جوانان وتربيت بدني،فرهنگي واجتماعي ،گردشگري ،تقويت زيرساخت هاي منابع طبيعي و زيست محيطي و توسعه هدفمند آموزش عالي و اقتصاد و توليد مبتني بر محصولات رقابت پذيربه تصويب رسيد.
دکتر مروج الشریعه، ادامه داد:هدف اصلی این شورا تلفيق اقتصاد،فرهنگ وامنيت،توسعه همه جانبه،افزايش عدالت اجتماعي،تثبيت جمعيت دراستان هاي مرزي وجبران شاخص هاي توسعه اي درمقايسه باميانگين کشوري است.
مقام عالی دولت در استان ، به جذب صددرصدی اعتبارات مربوط به اشتغال پایدار روستايي و عشايري استان اشاره کرد و افزود: در مرحله اول ۱۱۸ميليارد تومان اعتبار از اين محل به استان اختصاص يافت که صددرصد آن جذب و در چرخه پرداخت قرار گرفت.
دکتر مروج الشریعه، با بیان اینکه ۲۱ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان نيز در مرحله دوم به اين استان تعلق گرفت، افزود: در حال حاضر ميزان پرداختي استان به ۱۴۷ ميليارد تومان رسيده؛ اين در حاليست که ۱۸۲ ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان طرح نيز در بانك هاي استان انعقاد قرارداد شده و در نوبت پرداخت قرار دارند.
استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه خراسان جنوبي علاوه بر مباحث اقليمي و کم آبي از برخي مسائل ديگر نيز رنج مي برد ، افزود: از جمله اين مشکلات ضعيف بودن بنيان هاي اقتصادي است ؛ از اين رو تقويت بنيان هاي اقتصادي استان به عنوان يك هدف راهبردي و مهم بايد مورد توجه قرار گيرد.
دکتر مروج الشریعه ، ادامه داد: با پیگیري هايي که از طريق سازمان برنامه و بودجه کشور به انجام رسيد مبلغ ۱۰۰ ميليار تومان تسهيلات قرض الحسنه با نرخ ۴ درصد به خسارت ديدگان ناشي از حوادث طبيعي ، سيل و خشكسالي در استان اختصاص يافت كه در مرحله پرداخت قرار دارد.
مقام عالی دولت در استان، اظهار داشت: مبلغ ۴۷ میلیارد تومان نيز به منظور تقويت زيرساخت هاي طبيعي استان از جمله احياي قنوات ، اجراي طرح هاي آبخيزداري و کمک به افزايش سطح کيفي و كمي توليدات بخش كشاورزي استان اختصاص يافته است.
دکتر مروج الشریعه ، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۶ نیز بيش از هزار ميليارد تومان از محل منابع داخلي بانک ها به بخش اقتصادي و توليدي استان تزريق شده كه عمدتاً در بخش صنايع بزرگ و متوسط بوده است.
استاندار خراسان جنوبی، در بخش پایانی سخنان خود به ظرفيت ها و توانمندي هاي اقتصادي استان اشاره کرد و افزود: خراسان جنوبي در حوزه معادن ، صنايع دستي و گردشگري و نيز انرژي هاي تجديدپذير داراي ظرفيت ها و پتانسيل هاي بسيار بالايي است که توجه به آنها مي تواند در رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال پايدار در استان بسيار مهم و کمك كننده باشد.

keyboard_arrow_up
آخرین اخبار