ضرورت مناسب سازی فضاهای شهری برای تسهیل در تردد معلولان

مناسب سازی فضاهای شهری برای تسهیل در تردد معلولان امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان، یکی از اقدامات اساسی در جهت کمک به افراد معلول و جانباز، بالابردن خدمات و تسهیلات محیط شهری برای آنان می باشد، این تسهیلات شامل مناسب سازی شبکه پیاده و شبکه ارتباطی پیاده و سواره، طراحی مناسب تجهیزات و مبلمان شهری و نیز مناسب سازی ورودی ها و نحوه دسترسی به مکان های عمومی می باشد.

در این همین راستا صبح امروز روابط عمومی سازمان با شهردار بیرجند دیداری داشتند که در این دیدار شهردار بیرجند به اقدامات شهرسازی اشاره کرد و بیان کرد: ساخت 40 ایستگاه اتوبوس به منظور رفاه معلولین که جایگاه ویژه ای دارند مناسب سازی شده است.

محمدعلی جاوید از ساخت 21 مورد پارکینگ مخصوص معلولین در سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: همچنین بیش از 3.5 کیلومتر مسیرهایی برای افراد بصیر “موزائیک معلول بصیر” انجام شده است.

وی به ایجاد پل های ویژه معلولین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به داشتن معلولین در سطح جامعه فرهنگ سازی در خصوص جامعه معلولین نقش بسزایی در رفع موانع خواهد داشت.

شهردار بیرجند یادآور شد: عدم حضور معلولین باعث بروز مشکلاتی از جمله عدم مناسب سازی در ادارات و سایر فضاها خواهد بود.

جاوید خاطرنشان کرد: همچنین در سطح شهر در حوزه شهرداری سعی شده است در بین همکاران افراد معلول نیز در ایستگاههای اتوبوس جهت ارائه خدمات و پارکینگ های سطح شهر فعالیت داشته باشند.

keyboard_arrow_up
آخرین اخبار