طرح جامع عمرانی پایانه مرزی ماهيرود آماده خواهد شد

استاندار خراسان جنوبی که در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزي استان سخن مي گفت با بيان اين مطلب، افزود: اداره کل گمرکات استان تمامي مباحث ، موضوعات و مسائل و مشكلات پايانه مرزي ماهيرود را احصاء ، جمع بندي و اولويت بندي نمايد و براي بررسي بيشتر به حوزه معاونت اقتصادي استانداري ارسال شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ، محمد صادق معتمدیان ، با تاکيد بر اينکه طرح جامع عمراني پايانه مرزي ماهيرود آماده شود ، افزود: بعد از تهيه طرح جامع عمراني و نيز احصاء مشكلات اين بخش ، براي حل آنها تصميمات و اقدامات بعدي صورت خواهد گرفت.
مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه خرده فروشي در مرز ماهيرود در يک برنامه زمان بندي مشخص انجام خواهد شد، افزود: در خصوص تامين برق بازارچه مرزي ماهيرود نيز از طريق وزارت نيرو پيگيري هاي لازم صورت خواهد پذيرفت.
معتمدیان، استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی در خصوص تجهيزات و مستحدثات مرتبط با استاندارد مطابق با ظرفيت هاي قانوني را مورد تاکيد قرار داد و افزود: در خصوص بازگشايي درب جديد بازارچه نيز بعد از انجام بررسي هاي لازم در آينده اي نزديک اقدام لازم صورت خواهد گرفت.
رئیس شورای ساماندهی مبادلات مرزي استان ، ادامه داد: ظرف مدت ۱۵ روز تمامي مشکلات ، مسائل و موضوعات مرتبط با پايانه مرزي ماهيرود از سوي اداره کل گمرکات بررسي ، احصاء و به استانداري منعكس شود تا بتوان براي حل و فصل آنها از طريق مراجع ذي ربط اقدامات لازم را صورت داد.
معتمدیان، به تحریم های ظالمانه عليه کشور عزيزمان ايران اشاره کرد و ادامه داد: در اين شرايط استفاده از مرزهاي مشترک با كشورهاي همسايه بهترين استراتژي است كه در خصوص انجام واردات از اين مرز نيز بعد از امكان سنجي و نيازسنجي هاي لازم از سوي اداره كل جهاد كشاورزي استان ، با هماهنگي مسئولين مرتبط در مركز اقدامات و پيگيري هاي مورد نياز انجام خواهد شد.

keyboard_arrow_up
آخرین اخبار