کیفیت بالای ساخت و ساز با اقدامات سازمان نظام مهندسی ساختمان در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری پیش بینی حوادث را از حیث حفظ جایگاه حرفه مهندسی مهمترین اولویت می داند و تاکید می کند که هرگونه برنامه عمرانی در استان باید با در نظر گرفتن این مهم طراحی و اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی،در ديدار رئيس و اعضاي هيئت مديره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با آقاي مهندس میرجعفریان معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري كه در دفتر كار وي صورت گرفت مهمترين مسائل مربوط به ساخت و ساز فني و اصولي بررسي شد.

در آغاز نشست آقاي مهندس عباسی رئيس سازمان ضمن تشکر از آقای میرجعفریان به خاطر اولویتی که برای بحث و بررسی مسائل ساخت و ساز در نظر گرفته است گفت: نظارت عالیه سازمان به جد موارد ساخت و ساز را پیگیری و رصد می کند.

مهندس عباسی گفت: در حال حاضر درصد زیادی از پروژه ها در استان پایان کار خود را از کمیسیون ماده 100 دریافت می نمایند که  بايد اقدامي اساسي براي حل مسئله صورت گيرد.

عباسی نيز خاطر نشان ساخت كه رونق ساخت وساز، گردش اقتصادي و افزايش سرمايه ملي را در پي دارد و اگر مالكان ملزم به طي مراحل قانوني و استفاده از پتانسيل عظيم مهندسان عضو سازمان باشند عمر مفيد ساختمان ها به مراتب افزايش مي بايد وبا هر يكسال عمر بيشتر ساختمان ها عملاً از سرمايه هاي ملي حفاظت مي شود .

وي از معاون عمراني استانداري به عنوان رئيس هيئت چهارنفره استان خواست تدابير لازم را براي استفاده هر چه بهتر از خدمات سازمان نظام مهندسي ساختمان استان به عنوان نهاد مؤثر فني تخصصي در بخش ساختمان اتخاذ نمايد .

در سخنان سایر اعضا  هيئت مديره سازمان نيز اهميت نظارت برپروژه ساختمانی مورد تأكيد قرار گرفت .

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه اضافه نمود:کیفیت ساخت و ساز با حضور نظام مهندسی ساختمان در استان بالاست و تعامل نظام مهندسی با این اداره کل، یکی از عوامل این مهم می باشد.

جعفری در ادامه افزود:کمک به سیاست های راه و شهرسازی در رونق تولید مسکن  در استان مدنظر قرار گرفته و در این راستا آماده سازی اراضی پادگان بیرجند در دست اقدام می باشد و 50هکتار از اراضی شهرستان طبس وارد مرحله مناقصه و بزودی عملیات آماده سازی شروع می گردد.

آقاي مهندس میرجعفریان معاون امور عمراني استانداري،دستور بررسی ضوابط طرح های تفصیلی را به صورت منطقه ای صادر و تسریع در این امر را از ضروریات دانست و داشتن پشتوانه اجرایی از جمله مواردی بود که میرجعفریان بعنوان مهمترین اصل در ارائه طرح ها اعلام نمود.

معاونت امور عمرانی استانداری،حضور فعال،چشمگیر و تاثیرگذار نظام مهندسی ساختمان در شورای فنی را خاطر نشان کرد و افزود،استفاده از دانش مهندسی و پیش بینی حوادث نشانگر دفاع از حرفه مهندسی خواهد بود.

استفاده از نیروهای دارای کارت مهارت،بررسی نتایج آزمون های ورودی سازمان نظام مهندسی ساختمان و فعال کردن صنعت ساخت و ساز از جمله مواردی بود که میرجعفریان خواستار  بررسی و نشست های تخصصی در این زمینه ها بود.

keyboard_arrow_up
آخرین اخبار