بررسی مشکلات پارکینگ ها در تفکیک آپارتمان

بررسی مشکلات پارکینگ ها در تفکیک آپارتمان
به گزارش روابط عمومی سازمان دوشنبه 18 مردادماه نشست مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی با محوریت بررسی مسائل پارکینگ ها در تفکیک آپارتمان مورد بحث قرار گرفت.
در این جلسه ابتدا نمایندگان محترم اداره ثبت اسناد و املاک به بیان روال موجود تفکیک آپارتمان و مشکلات تامین پارکینگ در سندهای تفکیکی اشاره داشتند. در ادامه نمایندگان سازمان نظام مهندسی ساختمان به چالش های پیش روی سازمان درخصوص تهیه نقشه تفکیکی مطابق ضوابط اداره ثبت و بر اساس پایانکار شهرداری در موضوع تامین پارکینگ ها پرداختند.
در ادامه راهکارهای اصولی حل این مشکلات مورد بحث قرارگرفت نکته مورد تاکید طرفین در این خصوص نیاز به حضور و مشارکت شهرداری در حل این مشکل بود که مقرر شد در جلسات بعدی با حضور نمایندگان شهرداری بیرجند این جلسات برگزار گردد.
در نهایت مقرر گردید ناظران هماهنگ کننده ساختمان در پروژه هایی که تخلف دارند ضمن اعلام تخلف به شهرداری برای ادامه کار پروژه حتما علاوه بر تاییدیه استحکام بنا تاییدیه رعایت ضوابط شهرسازی (تامین پارکینگ مطابق طرح تفصیلی در شرایط جدید) را مطالبه نمایند و در زمان تهیه نقشه های چون ساخت این مورد کنترل و تایید گردد. همچنین در مرحله تفکیک آپارتمان مهندسان نقشه برداری نظام مهندسی حتما وضعیت موجود را با مقررات ملی ساختمان و طرح تفصیلی شهر بیرجند تطبیق داده و در صورتی که تامین پارکینگ با ضوابط همخوانی نداشت (حتی اگر شهرداری تامین پارکینگ نموده باشد) این ایراد به شهرداری و اداره ثبت اسناد و املاک منتقل گردد.
در پایان حاضرین اظهار امیدواری کردند تا با همکاری شهرداری، نظام مهندسی و اداره ثبت اسناد و املاک مشکلات مردم در خصوص پارکینگ ها در اسناد تفکیکی بزودی رفع گردد.

#رعایت_مقررات_ملی_ساختمان_الزامی_است

🗣 روابــط عــمومی
🏠 نظــام مهنــدسی ســـاختمان
🌍 خراســان جـــنوبی
.
♻️ b.link/WhatApp_ravabetomoumi_nezam_kj
📡 Telegram.me/ravabetomoumi_nezam_kj
📸 instagram.com/ravabet_nezam_kj
🆔 @ravabet_nezam_kj
🌐 www.nezam-kj.ir
📞 05632230990
☎️ 28

keyboard_arrow_up
آخرین اخبار