فاطمی بر تولید و توسعه فرهنگ استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد تأکید کرد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی:
استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد امری ضروری و نیازمند فرهنگ سازی است.

فاطمی بر تولید و توسعه فرهنگ استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد تأکید کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ضمن گرامیداشت ٢٢ مهرماه روز جهانی استاندارد یکی از مولفه‌های ارتقاء کیفیت ساختمان را استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد عنوان کرد و افزود: افزایش کیفیت ساخت و ساز در کنار توجه به سایر مولفه‌ها نیازمند توجه ویژه به تولید مصالح ساختمانی استاندارد است .

وی با اشاره بر اینکه برگزاری دوره های آموزشی و نمایشگاه های تخصصی می‌تواند به فرهنگ استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد کمک کند گفت: گام برداشتن به سوی استاندارد سازی مصالح ساختمانی و فرهنگ استفاده از آن همواره مورد توجه و تأکید قرار دارد و از مهمترین اهداف سازمان طبق مقررات ملی ساختمان ترویج استفاده از مصالح استاندارد در ساخت و ساز می باشد.

فاطمی تأکید کرد در فرهنگ ما توجه به استفاده از مصالح با کیفیت و مقاوم همواره وجود داشته است، چنانکه برخی بناهای تاریخی ما چند صد سال است همچنان استوار و محکم باقی مانده‌اند و براین اساس باید سعی کنیم با تولید و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد بر طول عمر ابنیه بی‌افزاییم .

وی گفت: استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد علاوه بر افزایش استحکام ساخت و ساز و طول عمر بناها بر صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان‌ها نیز کمک شایانی خواهد کرد .

فاطمی گام برداشتن در این خصوص را، حفظ سرمایه‌های ملی کشور در حوزه ساخت و ساز و رونق اقتصادی کشور بیان کرد.

keyboard_arrow_up
آخرین اخبار