دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری

دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری

اعضا هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی با فرهادی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه 3 آذرماه، مهندس عامری رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان به همراه هیات مدیره با مهندس فرهادی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری دیدار و گفت‌وگو کردند.
این دیدار در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل شد،عامری رییس سازمان ضمن تشکر بابت وقت اختصاص داده شده به خلاصه ای از مهمترین اقدامات سازمان ازجمله،الکترونیکی شدن خدمات سازمان،ساماندهی دفاتر نمایندگی سازمان در شهرستانها و موضوع تعارض منافع اشاره و افزود: در بحث سازندگان ذیصلاح سازمان با الزامی شدن حضور مجریان ذیصلاح در کلیه ساخت و سازها شاهد افزایش کیفیت و ایمنی در ساختمانها خواهیم بود.

رییس سازمان در ادامه افزود: هماهنگی دست اندرکاران حوزه ساخت و ساز در خصوص جلوگیری از تخلفات ساختمانی به جد باید مورد بررسی قرار گرفته و پیگیری شود.

در نظر گرفتن شرایط مردم و جو جامعه مهمترین موضوع بیان شده توسط معاون امور عمرانی بیان شد و ایشان عملکرد مهندسین و سازمان را تاثیر گذار در این شرایط عنوان کرد.

فرهادی در ادامه این نشست به طراحی بهینه و معرفی آن به مردم اشاره و افزود:اطلاع رسانی درست در جامعه نقش بسزایی در ارتقا کیفیت ساختمان ها خواهد داشت و سازمان با معرفی ساختمان های استاندارد در استان می تواند در خصوص ترویج این موارد بخصوص استفاده از مصالح استاندارد اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد.

توجه به دفاتر طراحی در خصوص ارائه خدمات بهتر که در برگیرنده نفع مردم و جامعه مهندسی باشد و بازنگری طرح تفصیلی با رویکرد بومی،استفاده از ظرفیت کارشناسان ماده ۲۷ در خصوص استحکام بنا،حفظ شان و جایگاه مهندسی و همچنین ترویح مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان (تعمیر و نگهداری ساختمان) از مهمترین مواردی که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، به آن اشاره و مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این دیدار مواردی از جمله ، پیگیری جدی تعارض منافع و مشکلات بوجود آمده به تبع آن، ساماندهی مجریان تاسیساتی،استفاده از مصالح استاندارد در ساخت و سازها و توجه به ساخت و سازهای سایر ارگان ها، تعرفه خدمات نظام مهندسی،آسیب شناسی طرح تفصیلی و حذف ایرادات پرتکرار در کمیسیون ماده ۵، ضوابط تشویقی طرح تفصیلی و ضابطه مند شدن کارشناسان در بحث استحکام بنا از مهمترین موضوعاتی بود که اعضا هیات مدیره سازمان به آن اشاره و به ارائه نظرات پرداختند.

keyboard_arrow_up
آخرین اخبار