آیین اتیان سوگند مهندسین جدیدالورود برگزار شد

روزیکشنبه 12 تیرماه1401 آیین اتیان سوگند مهندسان جدید الورود سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی در محل مجتمع غدیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی،این آیین با حضور رییس، اعضای هیات مدیره ، اعضا شورای انتظامی و پیشکسوتان رشته های مختلف برگزار شد.
در ابتدای مراسم مهندس عامری ریاست سازمان در سخنانی ضمن اشاره به وظایف مهم مهندسان به ویژه نسل جوان مهندسان در حراست از شان و جایگاه مهندسی، از همه مهندسان جوان درخواست کرد تا با آگاهی از مسوولیت ها و حقوق و وظایف مهندسان، از ورود به عرصه های آسیب زا که سلامت حرفه مهندسی را به خطر می اندازد خودداری کنند.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای مهندسان جوان ایشان را نسل آینده ساز خواند که باید با تکیه بر تجارب گذشته نقش خطیر خود را بدرستی ایفا کنند.

مهندس توکلی،رییس اسبق سازمان و رییس کارگروه اخلاق حرفه ای نیز در ادامه موضوع اخلاق مهندسی را تشریح و عنوان کرد:رعایت اخلاق در امور مهندسی باید سرلوحه امور قرار گیرد.

صیانت،امانتداری،رقابت سالم و توجه به مشکلات مردم از دیگر مواردی بود که توسط ایشان تشریح گردید.
رییس کارگروه اخلاق حرفه ای در ادامه به مسائل اخلاقی اشاره و افزود: یک مهندس با دو دسته از مسائل اخلاقی مواجه می شود،مسائل اخلاقی ای که هر فرد در زندگی شخصی با آن روبه روست و مسائل اخلاقی ای که مهندس در ارتباط با حرفه خود با آن مواجه می شود. اخلاق حرفه ای، به عنوان شاخه ای از اخلاق کاربردی، به بررسی دسته دوم می پردازد و قطعا در موفقیت یک مهندس نقش بسزایی دارد.

همچنین در این مراسم مهندس اطمینانی مدرس دوره های انگیزشی به نکات مهمی در حوزه، چگونه مهندس برتر باشیم پرداخت.

مراسم تحلیف مهندسان جدید الورود همراه با ادای سوگند در رعایت اخلاق حرفه‌ای، قانون نظام مهندسی، کنترل ساختمان و انتقال تجربیات ارزنده پایان پذیرفت.

keyboard_arrow_up
آخرین اخبار