دیدار رییس و جمعی از اعضا هیات مدیره با سرپرست اداره کل راه و شهرسازی

#گزارش_خبری

رئیس وجمعی از اعضا هیات مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و مدیرکل راه و شهرسازی استان ، با یکدیگر دیدار و طرفین بر لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان تأکید کردند.

اجرایی شدن مقررات ملی ساختمان منجر به ارتقاء ایمنی ساختمانها

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان ، در ابتدای این دیدار نصرآبادی رییس سازمان عنوان کرد: انتظار می رود راه و شهرسازی در جهت حمایت از جامعه مهندسان و ارتقاء جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان یاریگر و کمک کننده باشد .

نصرآبادی موضوع تعارض منافع، حذف درآمد از صدور شناسنامه فنی و ملکی، تعرفه ها و عدم در نظر گرفتن معیشت مهندسین از مهمترین چالش های پیش روی هیات مدیره دانست و عنوان کرد:موضوع تعارض منافع نه تنها مشکل گشای معضلات جامعه مهندسی نبوده که عدم حضور مهندسان دارای تجربه باعث کاهش ارتقا کیفیت ساخت و ساز خواهد شد.
اجرایی شدن مبحث 22 مقررات ملی ساختمان نیزاز موضوعاتی بود که رییس سازمان به آن اشاره و اظهار داشت: تاییدیه سازمان نظام مهندسی ساختمان در کلیه درخواست هایی که نیاز به گواهی عدم خلاف اعم از نقل و انتقالات و… داشته باشد الزامی است و کلیه تغییرات لوله کشی گاز و ایمن بودن سیستم لوله کشی گاز باید با نظارت سازمان صورت پذیرد.
رییس سازمان تفاهم نامه با آبفا با موضوع نظارت بر نصب انشعابات آب و فاضلاب را از برنامه های آتی سازمان عنوان و اجرایی شدن مقررات ملی ساختمان را تضمین ارتقا کیفیت ساخت و ساز و ارتقا طول عمر مفید ساختمان دانست.

استان خراسان جنوبی در بررسی پرونده ها در سامانه سپامک جز 5 استان اول در سطح کشور می باشد
یداله محمودی نائب رییس سازمان ضمن اشاره به مشکلات سامانه سپامک و درخواست پیگیری رفع مشکلات افزود:الکترونیکی شدن خدمات سازمان جهت سهولت امور از مهمترین اقدامات انجام شده می باشد ولی ایرادات این سامانه مهندسان را با مشکلات متعددی روبرو کرده است با این حال سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در بحث رسیدگی و برررسی به موارد ارسالی به سامانه سپامک جز 5 استان برتر کشور می باشد.
حمایت از جامعه مهندسی در هیات 4نفره با توجه به وضعیت جامعه نیز مورد تاکید نائب رییس سازمان قرار گرفت و با بیان اینکه مهندسین نیز مانند سایر اقشار جامعه با مشکلات معیشتی روبرو هستن درخواست حمایت و همراهی اداره کل راه و شهرسازی با نظام مهندسی در هیات 4نفره مورد انتظار می باشد.

حذف محدودیت تعداد در پروژه های صنوف آلاینده

با توجه به متراژ پایین پروژه های صنوف آلاینده حذف محدودیت تعداد با رعایت ظرفیت مهندس توسط بهدانی دبیر هیات مدیره سازمان مطرح و مقرر شد با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی این مورد برطرف گردد.

همچنین نقش نظام‌مهندسی در طرح ملی مسکن و رعایت تخفیف خدمات مهندسی در این حوزه،و همچنین در نظر گرفتن منفعت مهندسان از این طرح ملی، فناوری‌های جدید در ساخت و سازها، از موارد مطرح در این جلسه بود. پیگیری موضوع تعرفه در هیات ۴ نفره با محوریت حمایت در بحث تعرفه ها مورد درخواست ریاست و هیات مدیره این سازمان نیز عنوان گردید.

keyboard_arrow_up
آخرین اخبار