طرح های عمرانی باید با کيفيت بالا اجرا شود

سید کمال الدین میرجعفريان روز يکشنبه در نشست شوراي فني استان خراسان جنوبي افزود: اگر سازنده متخصص نباشد، کار به درستي پيش نمي رود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سيد کمال الدين ميرجعفريان اظهار داشت: کار بايد به شكل كيفي انجام و نبايد طرح هاي عمراني به فرد غيرمتخصص واگذار شود.
وی، با اشاره به اینکه شورای فني يکي از جلسات اثرگذار و تصميم ساز استان است، گفت: کميته هاي زيرمجموعه شوراي فني بايد توسط دستگاه هاي مربوطه فعال تر شود و همه مباحث فني در حوزه ساخت و سازها بايد در يك چارچوب فني، علمي و قانوني پيش برود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبي بيان کرد: کارشناسان عمراني فعال در دستگاه هاي اجرايي مربوطه بايد عضو کميته نظارت شوراي فني استان باشند تا با ارائه تجربه و تخصص لازم، به لحاظ علمي و توان اجرايي، دستگاه ها را ارتقا بخشند و در مباحث نظارتي صاحبنظر باشد.
میر جعفریان گفت: در بحث اجرای پروژه ها، اگر سازنده خودش متخصص و متعهد باشد کار نظارت تسهيل مي شود.
وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ريزي استان در زمينه تشخيص صلاحيت افراد به اين مهم توجه کرده و نقاط قوت و ضعف پيمانکار را از سيستم ارزيابي دستگاه مربوط اخذ کنند.
میرجعفریان گفت: مدیران دستگاه هاي عضو جلسه شوراي فني استان بايد نسبت به قوانين و مقررات اشراف کامل داشته باشند.
وی اظهار داشت: هرچه آموزش در دستگاه های اجرایي جدي تر گرفته شود و اطلاعات کارمندان و کارشناسان به روز شود، کيفيت اقدامات نيز ارتقا و هزينه ها كاهش مي يابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبي تصريح کرد: آموزش فقط اخذ گواهينامه آموزشي نيست و بايد به شکل تخصصي با توجه به نيازمندي ها به شکل واقعي ارائه شود.
وی گفت: لازم است نیازهای سيستم اجرايي احصاء و تقويم آموزشي در اين زمينه تنظيم شود تا دانش آموختگان از آموزش ارائه شده بيشترين استفاده را داشته باشند.
وی در پایان خاطرنشان ساخت:
همچنین ارتقاء توان اجرایی پيمانکاران‌بومي استان در اولويت کاري دستگاه هاي اجرايي باشد.

keyboard_arrow_up
آخرین اخبار