دیدار هیات مدیره سازمان با رییس کل دادگستری استان

به گزارش روابط عمومی سازمان عامری رییس سازمان در دیدار اعضای هیات مدیره و رییس شورای انتطامی سازمان نظام مهندسی ساختمان با حجت الاسلام حمیدی، رییس کل دادگستری استان با تاکید بر نقش مهندسین در ارتقا کیفیت ساخت و ساز اظهار داشت :در حال حاضر مهمترین موضوعی که جامعه مهندسی با ان دست و پنجه نرم میکند بحث تخلفات ساختمانی است.

وی افزود:اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی پیگیری بحث تخلفات ساختمانی را از مهمترین اهداف خود قرار داده و به جد جهت پیگیری جایگاه مهندسی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

رییس سازمان در ادامه عنوان کرد:در صورت ایفای نقش قانونی مهندسین و ترویج فرهنگ ایمن سازی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
عباس عامری با اشاره به حرکت ارزنده شورای انتظامی استان در پیگیری پرونده ها و رسیدگی آنها با در نظر گرفتن کلیه جوانب ،بیان داشت :متاسفانه مالکان و سازندگان عزیز از ارجاع کار به مهندس ،نظارت باکیفیت بالا و شناسنامه فنی گریزان بوده اند و این محصول ناهماهنگی دستگاههای مرتبط با ساخت و ساز در استان است که باید تلاش کنیم با هماهنگی بین بخشی شرایطی فراهم آوریم تا ساخت و ساز کاملا ضابطه مند و اصولی شود.
وی تاکید نمود:خوشبختانه نقش ارزشمند مهندسین در زلزله اخیر بندرعباس موجب شد این زلزله هیچ تلفات جانی نداشته و باعث افتخار جامعه مهندسی گردید.
رئیس سازمان گفت:قانون ارجاع تخلفات به کمیسیون ماده 100 از قوانینی است که قطعا نیاز به بازنگری داشته و نادیده گرفتن خدمات جامعه مهندسی اثرات سویی در پی خواهد داشت.

عامری در پایان خواستار ورود دستگاه قضایی در نحوه برخورد با تخلفات ساختمانی با درنظر گرفتن توجیه اقتصادی سرمایه گذاران این صنعت و درآمد منطقی شهرداری ها شد.

keyboard_arrow_up
آخرین اخبار