همایش استانی زلزله-مهندسی،تجربه،زندگی برگزار گردید

روز دوشنبه 4 دی ماه 96 به مناسبت سالروز زلزله بم و بزرگداشت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی همایشی با عنوان زلزله (مهندسی، تجربه، زندگی) با همت گروه عمران دانشگاه بیرجند، سازمان نظام مهندسی ساختمان ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل راه و شهرسازی، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند و انجمن علمی گروه عمران از ساعت 14 لغایت 20 در محل تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

در این همایش که با حضور پرشور مسئولین، مهندسین و دانشجویان برگزار گردید در دو پنل تخصصی ارائه مطالب صورت گرفت. در ابتدا آقای دکتر ناصری ریاست دانشکده مهندسی دانشگاه بیرجند به خوش آمدگویی مهمانان و حاضرین جلسه پرداختند و در ادامه در پنل اول آقای دکتر هاشمی درخصوص لرزه خیزی و لرزه زمین ساخت ایران با نگاه ویژه به خراسان جنوبی مطالب ارزشمندی ارائه نموده و در انتها پرس و پاسخ صورت گرفت. سپس و در پنل دوم ابتدا آقای دکتر خطیبی نیا مدیرگروه عمران مطالبی درخصوص آئین نامه زلزله و نکات مهم در طراحی لرزه ای سازه ها را تشریح نمودند. در بخش بعدی این پنل آقای دکتر سرافرازی عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان با توجه به بازدید حضوری انجام گرفته توسط ایشان از مناطق زلزله زده غرب کشور، به بررسی رفتار اجزای سازه ای و غیر سازه ای در زلزله کرمانشاه پرداختند و اشکلات ایجاد شده در سازه های مختلف را بررسی و تشریح نمودند. در انتهای این پنل با حضور آقای مهندس توکلی ریاست سازمان نظام مهندسی استان و آقای دکتر سرافرازی جلسه پرس و پاسخی برگزار گردید.

یکی از بخش های این همایش، برگزاری نمایشگاه عکس از زلزله کرمانشاه، زلزله بم و زلزله های استان در سال های اخیر بود که بسیار مورد استقبال حاضرین در این همایش قرار گرفت.

keyboard_arrow_up
آخرین اخبار