در دیدار با شهرداربیرجند “نظام مهندسی ساختمان بازوی توانمند شهرداری”

بر اساس هماهنگی بعمل آمده ساعت 10:00 روز 3شنبه 6 آذرماه اعضا هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی با حضور در دفتر آقای دکتر جاوید شهردار محترم بیرجند  دیدار و مذاکره نمودند.

در ابتدا آقای مهندس عباسی،ریاست سازمان ضمن عرض تشکر بابت برگزاری این نشست ،رسالت سازمان را در ارتباط با موضوعات شهرسازی،معماری،تاسیسات ساختمان،نقشه برداری و مباحث نوسازی و سیما ومنظر شهری و شیوه نامه های ابلاغی اعلام نمود.

همچنین در ادامه عباسی،تعامل جهت بهبود افزایش کیفیت ساخت و ساز را الزامی و اعلام نمود بحث تخصص گرایی و کنترل عملکردهای طبق قوانین مورد تاکید می باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان به روند صدور پروانه اشتغال بکار اشاره،و بیان کرد:مراحلی که جهت صدور پروانه طی می شود، دارای مشکلاتی است که باید با تعامل و بررسی مشکلات تسهیل یابند.

حضور کارشناسان نظام مهندسی در بررسی طرح های تفصیلی،حضور افراد با صلاحیت در طی فرآیند ساخت و ساز،تکریم ارباب رجوع در خصوص طی کردن کوتاهترین زمان جهت ارائه خدمات،توجه به بافت فرسوده و آشنایی مردم در خصوص ساخت و ساز ،ورود انبوه سازان به بافت های فرسوده،حضور نمایندگانی از سازمان در کمیته های تخصصی و کارگروههای مربوطه،توجه ویژه به رویکرد کمیسیون ماده 100،آشنایی مردم با طرح های اجرایی،پیگیری مشکلات ساخت و ساز در گروههای تخصصی سازمان،توجه ویژه به فضاهای شهری(المان،مبلمان،کف سازی،معابرو…)،کارشناسی قبل از اجرا موارد اجرایی در سطح شهر،توجه ویژه به مسائل فنی و عدم اولویت در نظر گرفتن مسائل سلیقه ای،ورود نظام و شهرداری در همان ابتدای تخلف و اصلاح و بازبینی،پیشنهاد برگزاری کمیسیون توافقات با حضور مالکین،حمایت از انبوه سازان با ارائه طرح های پیشنهادی،توجه به مسائل ایمنی و آشناییت مردم در خصوص مسائل ایمنی در آسانسور،نظارت در حین ساخت،روان سازی و تسهیل با الکترونیک شدن امور،توجه به امر برون سپاری،ازجمله مواردی بود که اعضا هیئت مدیره در این نشست مطرح نمودند.

در ادامه دکتر فخیم زاده به بازنگری طرح جامع اشاره و بیان کرد:ضوابط موجود قابلیت اصلاح دارد و با اصلاح ضوابط علاوه بر وقت در هزینه ها نیز صرفه جویی می گردد.

فخیم زاده در ادامه الکترونیکی شدن امور و امکان دسترسی دفاتر طراحی را در آینده نزدیک عنوان و اظهارداشت:موضوعات ارائه شده با حضور اعضا نظام مهندسی مورد بحث و پیگیری خواهند شد.

دکتر جاوید شهردار بیرجند با بیان اینکه موضوع مسکن مهمترین مسئله مردم است و بخش عمده ای از هزینه فرد صرف خرید مسکن میشود بیان کرد: جان مردم و روح و روان مردم بزرگترین و اساسی ترین دغدغه شهرداری ست.

جاوید نظام مهندسی ساختمان را بعنوان قویترین بازوی توانمند شهرداری دانست و حضور تیم های مشترک با نظام مهندسی برای ارائه طرح های شهری را  از ضروریات اعلام نمود.

صداقت در کار،نگاه با هدف تعامل گرایی و کار برای مردم قدرشناس بیرجند از جمله بیاناتی بودند که توسط شهردار بیان شد.

شهردار بیرجند در ادامه به برون سپاری و جذب طرح های پژوهشی و دانشجویی در حوزه شهرسازی،الزام الکترونیکی کردن امور شهرداری،توجه به زیباسازی شهری و توجه به اقلیم،آگاهی مردم در خصوص ضوابط،توجه به نماهای شهری ،روند صدور پروانه ساختمان تاکید و بیان کرد:مردم بیرجند قانونمند هستند و همیشه در همه امور همراه شهرداری بودند.

keyboard_arrow_up
آخرین اخبار